
RAMOWY ROZKŁAD DNIA

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
6:30 – 7:30 grupy łączone
6:30 – 8:00
- Schodzenie się dzieci do przedszkola. Czynności higieniczno- porządkowe oraz opiekuńcze.
- Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące dzieci, inicjowanie rozmów.
- Praca z dziećmi, wzmacnianie i rozwijanie potencjału dzieci, ćwiczenia grafomotoryczne, rozwijające percepcję słuchową i wzrokową, koordynację wzrokowo – ruchową . Poranne zabawy ruchowe.
8:00 – 8:30
- Czynności porządkowo – higieniczne. Realizacja zadań z zakresu dbałości
o zdrowie, kształtowanie nawyków higieniczno-kulturalnych.
- Śniadanie.
8:30 – 9:00
- Zabawy swobodne, praca indywidualna o charakterze stymulująco-wyrównującym, praca z dzieckiem zdolnym, na tle zabaw swobodnych.
9:00 – 10:15
- Zajęcia dydaktyczno- wychowawcze w oparciu o podstawę i wybrany program wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności, przez działanie oraz stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujacych wielokierunkowy rozwój dziecka.
- Organizowanie środowiska inspirującego do podejmowania zabaw dydaktycznych, badawczych. Wspieranie działań twórczych, kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Praca z kartami pracy, Wykonywanie prac plastycznych i technicznych.
10:15-11:30
- Pobyt na powietrzu. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, poznawanie środowiska społecznego i przyrodniczego.
- Czynności samoobsługowe w szatni- nauka ubierania, rozbierania, zapinania guzików, zamków, Wdrażanie do dbałości o zdrowie, wygląd i bezpieczeństwo.
- Zestawy zabaw ruchowych na boisku przedszkolnym lub w sali. Zabawy w małych zespołach
11:30– 12:00
- Czynności higieniczno- sanitarne, przygotowanie do obiadu. Obiad. Realizacja zadań z zakresu kulturalnego jedzenia i posługiwania się sztućcami. Eksponowanie pracy dyżurnych.
12.00-14.10
- Czynności higieniczno- sanitarne.
- Odpoczynek, relaks, muzykoterapia, bajkoterapia. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, wyciszenie dzieci.
14:10 – 14:30
- Czynności higieniczno- sanitarne. Przygotowanie do podwieczorku.
14:30 – 14:45
- Podwieczorek- przesztrzegnie zasad kulturalnego spożywania posiłków oraz przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania róznorodnych pokarmów.
14:45 – 16:30
- Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Praca indywidualna o charakterze stymulująco-wyrównującym, praca z dzieckiem zdolnym na tle zabaw swobodnych.
- Gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe i tematyczne. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
- Porządkowanie kącików tematycznych, sali, szafek indywidualnych.
15:30 – 16:30 grupy łączone