SP 2 BRENNA

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU

6:30 – 7:30 grupy łączone

6:30 – 8:00

  • Schodzenie się dzieci do przedszkola. Czynności higieniczno- porządkowe oraz opiekuńcze.
  • Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci służące realizacji ich pomysłów, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, zabawy integrujące dzieci, inicjowanie rozmów.
  • Praca z dziećmi, wzmacnianie i rozwijanie potencjału dzieci, ćwiczenia grafomotoryczne, rozwijające percepcję słuchową i wzrokową, koordynację wzrokowo – ruchową . Poranne  zabawy ruchowe.

8:00 – 8:30

  • Czynności porządkowo – higieniczne. Realizacja zadań z zakresu dbałości

     o zdrowie, kształtowanie nawyków higieniczno-kulturalnych.

  • Śniadanie.

8:30 – 9:00

  • Zabawy swobodne, praca indywidualna o charakterze stymulująco-wyrównującym, praca z dzieckiem zdolnym, na tle zabaw swobodnych.

9:00 – 10:15

  • Zajęcia dydaktyczno- wychowawcze w oparciu o podstawę i wybrany program wychowania przedszkolnego. Nabywanie umiejętności, przez działanie oraz stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujacych wielokierunkowy rozwój dziecka.
  • Organizowanie środowiska inspirującego do podejmowania zabaw dydaktycznych, badawczych. Wspieranie działań twórczych, kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Praca z kartami pracy, Wykonywanie prac plastycznych i technicznych.

10:15-11:30

  • Pobyt na powietrzu. Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, poznawanie środowiska społecznego i przyrodniczego.
  • Czynności samoobsługowe w szatni- nauka ubierania, rozbierania, zapinania guzików, zamków, Wdrażanie do dbałości o zdrowie, wygląd                                            i bezpieczeństwo.
  • Zestawy zabaw ruchowych na boisku przedszkolnym lub w sali. Zabawy w małych zespołach

11:30– 12:00

  • Czynności higieniczno- sanitarne, przygotowanie do obiadu. Obiad. Realizacja zadań z zakresu kulturalnego  jedzenia i  posługiwania się sztućcami. Eksponowanie pracy dyżurnych.

12.00-14.10

  • Czynności higieniczno- sanitarne.
  • Odpoczynek, relaks, muzykoterapia, bajkoterapia. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, wyciszenie dzieci.

14:10 – 14:30 

  • Czynności higieniczno- sanitarne. Przygotowanie do podwieczorku.

14:30 – 14:45

  • Podwieczorek- przesztrzegnie zasad kulturalnego spożywania posiłków oraz przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania róznorodnych pokarmów.

14:45 – 16:30

  • Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Praca indywidualna  o charakterze stymulująco-wyrównującym, praca                      z dzieckiem   zdolnym na tle zabaw swobodnych. 
  • Gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe i tematyczne. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
  • Porządkowanie kącików tematycznych, sali, szafek indywidualnych.

 15:30 – 16:30 grupy łączone

Przejdź do treści