Ogólnopolski Dzień Tornistra

W związku z wprowadzeniem przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Państwową Inspekcją Sanitarną, Ogólnopolskiego Dnia Tornistra, w klasach I-III odbyły się zajęcia , podczas których uczniowie zdobyli wiedzę na temat zasad właściwego wyboru, noszenia, jak również pakowania swojego tornistra. Ważono tornistry a dzieci sprawdzały, co niepotrzebnego noszą w swoich tornistrach. Uczniowie wykonali też prace plastyczne. Zagadnienia związane z właściwą postawą fizyczną realizowane były również podczas zajęć wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej. 
 
Oto kilka rad, co robić, aby zachować zdrowy kręgosłup:
  1. Kupując tornister, wybierz ten, który jest nie tylko ładny, ale również ma szerokie, regulowane szelki i specjalnie wyprofilowany tył oraz nie waży więcej niż 1 kilogram. Jeśli to możliwe, zdecyduj się na plecak z dodatkowym paskiem zapinanym z przodu (na klatce piersiowej) – pomoże on ustabilizować tornister oraz rozłożyć jego ciężar na cały tułów.
  2. Zrezygnuj z plecaka na kółkach. Mimo, że jego zakup może wydawać się dobrym pomysłem, trudno będzie Ci nosić tornister na schodach i podczas złej pogody. Poza tym ciągnięcie plecaka jedną ręką zwiększy ryzyko powstania wad postawy.
  3. Pakując do tornistra podręczniki, zeszyty i przybory szkolne, cięższe rzeczy umieść na dnie, w centralnej części plecaka, a lżejsze – na górze lub po bokach. Wykorzystaj wszystkie przegródki i kieszonki.
  4. Codziennie wieczorem sprawdź zawartość swojego plecaka, wyciągając z niego zbędne książki, niezjedzone kanapki oraz misie, klocki, samochodziki i inne zabawki. One naprawdę nie będą potrzebne w szkole.
  5. Spakuj tylko te rzeczy, które będą potrzebne następnego dnia w szkole. Skorzystaj z pomocy rodziców!
  6. Upewnij się, że tornister nie jest za ciężki – nie przekracza 10-15% Twojej masy ciała. Zapytaj mamę lub tatę!
  7. Dodatkowe rzeczy – przybory plastyczne, zapasowe zeszyty, dodatkowe podręczniki – jeśli możesz, zostaw w szkole, w swojej szafce lub w miejscu wyznaczonym przez nauczyciela.
  8. Noś plecak na obu ramionach. Tornister powinien przylegać do ciała, a nie zwisać poniżej pośladków lub ciągnąć Cię swoim ciężarem do tyłu.
  9. Pamiętaj o prawidłowej postawie ciała podczas nauki przy biurku, siedzenia w szkolnej ławce, a także w trakcie zabawy.
  10. Nie zapominaj o aktywności fizycznej – biegaj, pływaj, graj w piłkę z kolegami, pójdź na plac zabaw lub na spacer. Sport to zdrowie – dzięki niemu zmniejszysz napięcie mięśni pleców, a Twój kręgosłup zyska kolejny powód do zadowolenia!

  • img_20181030_111536[1]
  • img_20181030_111552[1]
  • img_20181031_074907[1]
 


 

Dzisiaj
W tym tygodniu
W tym miesiącu
Suma odwiedzin
52
2447
4584
592119

 

powitanie wiosny

 

 

 

 

 

 

Projekt unijny

reklama

Początek strony